Aktualności

"Uważaj na pieszych. To mogą być Twoi najbliżsi"

Mrągowscy policjanci wspólnie z wolontariuszką Fundacji PZU rozdawali niebieskie serduszka. Było to związane z kolejną już odsłoną kampanii „STOP Wariatom Drogowym”. Tym razem skierowana jest ona przede wszystkim na niechronionych uczestników ruchu drogowego. Kampanię wspólnie organizują Policja i Fundacja PZU.

W piątek mrągowscy policjanci wspólnie z wolontariuszką fundacji PZU realizowali założenia kampanii społecznej „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”. Tegoroczna edycja kampanii ma na celu uświadomienie kierowcom i pieszym, że są współodpowiedzialni za bezpieczeństwo na drodze.

W tym roku motywem przewodnim działań jest zwrócenie uwagi, że odpowiedzialność za bezpieczeństwo na drodze ponosi zarówno kierowca, jak i pieszy. Przekaz ten podkreśla hasło „Kochasz? Uważaj na pieszych. To mogą być Twoi najbliżsi”. Skierowane tym razem w trosce o bezpieczeństwo pieszych.

Według raportu Fundacji PZU 69% kierowców i 60% pieszych deklaruje względem siebie pozytywne nastawienie, 90% pieszych i 88% kierowców twierdzi, że odpowiedzialność za bezpieczeństwo spoczywa na obu grupach, 15% więcej kierowców częściej zwalnia przed przejściem, na którym mogą być ich bliscy, 80% więcej kierowców przepuszcza pieszych pewnie zbliżających się do przejścia (będących w ruchu), 56.8% kierowców zatrzymuje się przed pasami widząc, że inny pojazd zaczął przepuszczać już pieszych, 55.3% kierowców najchętniej przepuszcza na przejściu grupy nastolatków, 13% pieszych uważa, że kierowcy zawsze zwalniają przed przejściem, 54% kierowców twierdzi, że zwraca uwagę na znaki drogowe przed przejściem.

W ramach kampanii policjanci z mrągowskiej drogówki podczas pełnienia służby rozdawali kierowcom zawieszki do samochodu w kształcie serca. Mają one przypominać kierowcom, że ich bliscy a także oni często korzystają z pasów.

Powrót na górę strony